Day 1 : Bercuti di Seoul Korea 남쪽 한국 (27 March 2015)

Book tiket Airasia in June. harga tiket + seats RM 814
After 9 months waiting.. 
Departure From KLIA2 International Airport.Kuala Lumpur
Before subuh lg kami dah kluar dr rumah di Kota warisan, Sepang n parking di KLIA. Then, terus bergegas ambil ERL ke KLIA2  n  kami tiba di KLIA2 pada pukul 6 pagi n mula checkin all the baggages.Then lepas 2 jam menunggu, tepat jam 8 pagi flight pun naik ke awan biru. Yehaaaaaaaa..semoga selamat sampai. Aamiin :) 

Kak Emmi, Ina, Nabila, Alif & I. we're pumped!

Nasi Lemak Pak Naser. sedap gak laa.
Lagi satu, menu roasted chicken n cranberry sauce pun sodap. Highly recommended  since ada sekali dessert blueberry cake and orange juice. Best duk layan makanan sgt, dah abih makan baru teringat lupa nak snap pic.haha.


Timelapse during flight 

After 6 hours in da flight, we arrived at Incheon International Airport at 2 pm..Yeayyy.Alhamdulillah..Keluar gate je, first thing is buang apa2 yg terpendam dulu since jarak dari Incheon ke Kota Seoul about 1 hour.hehe.Lepas dah go thru Imigration n dah ambil baggages, kami di sambut oleh pemandu taxi yg akan bawa ke our guesthouse di depan arrival gate. Annyeong Ahjussi!



Keluar je dari dalam airport, makk sejuknyaaa.terkejut jap.haha. Time tu weather lebih kurang 8 degrees. Nampak dari gambar macam panas kan?? tp hakikat yg sebenar sejuk coz angin dingin. Semua muka happy plus kesejukkan.
Tunggu punya tunggu, ahjussi pun tiba utk masukkan all the baggages. Again, kamsahamnida Ahjussi!

Naik Taxi ke guesthouse, harga dalam 80,000 won kalau tak silap ( RM260+-)
Deal dengan guesthouse untuk dapatkan service taxi, lagi senangkan urusan. Lebih kurang sejam perjalanan dari Incheon Airport ke Seoul macam2 yg kitaorg sembang dgn Ahjussi ni. Hope dia tak menyampah la nak melayan karenah kami ni.haha. Byk perkara yg dibincangkan termasuklah pasal running man n artis Lee Min Ho. :p
Menurut Ahjussi ni, in case berlaku kecurian kereta or apa2 jenayah di Korea, polis dapat kesan dgn lebih awal coz setiap jalan di Korea diletakkan CCTV. N sebab itu kes2 jenayah kurang di Korea n Ahjussi ni sempat gtau dkt kitaorg jangan risau apabila di Korea kerana anda semua sekarang berada di negara ke3 paling selamat di dunia. :)




From Incheon International Airport ke Guest house kami (SP Deluxe@ Itaewon).
(1 Jam Perjalanan)





Dah sampai Sp Deluxe @ Itaewon Guesthouse
we spent 5 nights here ;)
harga untuk 5 malam dalam 275,000 Won (RM900+-) utk double room.
good and cozy guesthouse!
Book hotel tu kat sini :
Sp@itaewon guesthouse

Kami disambut oleh satu gadis dari Indonesia utk urusan checkin..Apabila ditanya, dia sudah 5 tahun tinggal n bekerja di Korea. Fasih berbahasa Indonesia dan Melayu. Kecil molek dan baik hati orangnya.Utk pengetahuan, Guesthouse ni sgt strategik dan hanya 3 minit berjalan kaki ke Itaewon subway station (line 6). It provides elegant n comfortable rooms with modern amenities n free Wifi. Boleh booking thru Agoda or Booking.com

Salah satu kelebihan tinggal di sini jugak ialah senang utk mendapatkan makanan halal kerana di bandar Itaewon sendiri majoriti penduduk beragama Islam yg datang dari negara2 Arab termasuk Turki. So, agak2 lapar je dari guesthouse kitaorg stayed ni 2 minit berjalan kaki dah sampai restoran2 halal. Mudah sgt kan?.
Sesapa yg mahu melancong ke Korea, sy suggest tido di guesthouse ni. Selain jimat, berdekatan dgn subway station, berdekatan restoran2 halal terdapat juga masjid besar di sini utk penduduk menunaikan solat fardhu dan juga solat jumaat. :) Highly recomended!


Cara2 ke SP Deluxe @ Itaewon Guesthouse:
i) Dgn menaiki bas. Dari Incheon Airport, ambil bas bernombor 6030. Turun di Hamilton Hotel. Dari Hamilton Hotel, berjalan kaki ke Guesthouse lbh kurang 3 minit.
ii) Dgn menaiki train. Dari Incheon Airport naik express train (AREX) ke Seoul Station. Dari Seoul Station ambil teksi ke guesthouse lbh kurg 10minit.



Guesthouse's surroundings
Banyak Pub & liquor shops


Night activities
Makan-makan kat Muree's restaurant
Harga dalam RM30-35+- per meal

Lepas dah checkin, n solat kami meneruskan perjalanan ke kedai makanan coz perut wa sudah berbunyi macam2 music.hehe..Jam menunjukkan pukul 5pm. Dekat sini kami dapat menikmati makanan korea yg halal. Berjalan kaki dari guesthouse yg kami duduk ke restoran Muree ni lebih kurg 10 minit. Suasana yg cantik dan bersih di kedai ini. Selain itu, ramai org Malaysia yg kami jumpa semasa makan di sini.

Cara2 ke Muree's Restaurant :
 Dari Subway Itaewon exit#3. Sebaik keluar, jalan terus sampai nampak kedai paling hujung (kedai MR Kebab).Then belok ke kanan. jalan terus lg  dan akan nampak Salam Bakery..jalan terus lagi ke depan sampai korg jumpa simpang ke3 n lepas tu boleh belok ke kiri. jalan terus sikit lg sambil mendaki bukit akan nampak restoran Muree di sebelah kanan korg. 


Yeayy sampai sudah. rasa macam hilang 2kilos ok sebab mendaki bukit ni. haha.di sepanjang jalan ke restoran Muree ni memang byk restoran halal. Lagi pun satu2nya Masjid di Seoul ni terletak berdekatan dgn restoran Muree ni jugak.

Lepas makan, lebih kurg pukul 7lebih malam kami meneruskan perjalanan ke Hongik University. Di area Hongik ni dipenuhi dgn students universiti. Ada pelbagai aktiviti hingga lewat malam di sini. Plan awal kami utk masuk ke Trick Eye Museum, tp elok sampai je depan museum staff situ duk gantung CLOSE sign.hmm dengan perasan hampa, terus bergerak dari situ. So, utk hilangkan rasa kehampaan di hati terus ke Etude House yg terletak berhampiran museum n terus pergi shopping.hehehe.


Cara2 ke  Trick Eye Museum:
Dari Hongik University Station (line2) exit#9..keluar je dari pintu exit 9, jalan terus je..akan jumpa 1st lorong. so jalan terus lagi sampai jumpa 2nd lorong. then belok ke kiri..lepas belok kiri jalan terus lg n akan pass 2 block  then belok ke kanan. belok je kanan jalan lebih kurg 10 steps akan jumpa Trick Eye Museum di sebelah kanan korang. Senang je sure jumpa. :)






My favourite : Banana Uyu. Tiap tiap pagi beli :D
1,300 Won sahaja (rm3 +-)

Boleh try tengok hotel/guesthouse area kami stay kat box bawah ni :


Booking.com



Lepas dah abih shopping, kami meneruskan perjalanan ke guesthouse di Itaewon. Jam menunjukkan pukul 11 malam. Jom mau pulang tido so dapat simpan tenaga utk hari esok dan seterusnya. On the way balik sempat grab banana milk yg sgt sedap ni. Wajib cuba bila anda di Korea. Sedap sgt! tak tipu tau :)

Update : Untuk lagi senang masa travel kat Korea boleh try guna Naracards ni. Informasi yang ada di setiap kad termasuk nama destinasi, alamat, nombor telefon, pnduan kemudahan awam, maps untuk bantuan arah perjalanan dan juga gambar destinasi sebagai rujukan. Click kat gambar di bawah atau tengok video dulu kot2 tak faham..




Nak beli kad ni? Order kat sini yaa : Naracards Pocket Guide Korea





  








110 ulasan:

  1. Bestnyaaa thanx u explain everything... I plan nak pg korea... Usefull sgt2

    BalasPadam
  2. Really nice. But, can u xplain more the direction how to go to nami island. Because in nami island post does not have the details.. or, any apps suggestion i can use? Thank u. Your blog really helpfull.

    BalasPadam
    Balasan
    1. oh maaf lambat busy lately.. nanti saya try hantar details kat email u.. :)

      Padam
  3. nice info. memang plan nak stay at itaewon tapi takut dengan tempat lain yang nak berjalan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. best Itaewon, banyak makanan Halal. Bila tarikh plan ke Korea?

      Padam
  4. 22hb 10 ni sy ke seoul.menginap di gv residence area itaewon..hrp2 going weĺl la

    BalasPadam
  5. 22hb 10 ni sy ke seoul.menginap di gv residence area itaewon..hrp2 going weĺl la

    BalasPadam
  6. waahhh.bestnya..nice info..

    BalasPadam
  7. Saya&kawan dah beli tiket ke Seoul pada 24 Mac 2016.Melalui penerangan sis,cuaca pada 27 Mac 2015 pukul 3 adalah 8°©,bagaimana dengan malam?Adakah perlu saya membawa winter jacket,mafla,stokin,long john,glove yang sederhana tebal& t-shirt(saya jenis yang tak tahan sejuk).Sis,Bagaimana dengan kasut,kasut yang bagaimana yang sesuai?Tak pernah ke Korea,katanya cuaca hujung Mac masih lagi sejuk&cuaca tak stabil?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup, hujung march mmg masih dingin. Malam sejuk jugak tapi kalau dalam hotel/guesthouse tak rasa sgt sejuk tu.

      Tak perlu winter jacket tapi jacket biasa yang tak terlalu nipis dan tak terlalu tebal. Mafla mmg perlu dan yang wajib ada bagi saya, gloves & hand-warmer.

      Krim/lotion & lips-balm kena bawa sebab nanti kulit akan kering n rasa gatal-gatal. pakai siap-siap lotion seblum keluar & bawa lipsbalm sbb 2, 3 hari saya n group kat sana bibir akan mula kering n merekah.

      Kasut saya cadangkan pakai running/sport shoes (saya pkai running shoes) or kasut yang tapak lembut n selesa di dalam sebab nak jalan hari-hari.

      Nahh contoh kasut :
      http://www.vulcan100.com/image/data/0/shoes-discount/New-Balance/New-Balance-Women/New-Balance-501/Recently-Top-Design-New-Balance-501-Women-Black-Pink-Running-Shoes-Outlet-Store-Online-6796_1.jpg

      Padam
    2. Terima kasih banyak.Membantu sangat.Terima kasih sebab sudi share experience di sana

      Padam
    3. Tulah adik,kakak ni bila hujan kerap kat Malaysia,kalau kat rumah@kat office siap tutup kipas@aircond.Siap pakai stokin kadang-kadang.

      Padam
  8. Terima kasih..sangat membantu..saya 1 keluarga akan ke seoul 16.3.2016 hingga 21.3.2016. Siapa yg pg tarikh sama boleh join sekali

    BalasPadam
  9. Terima kasih..sangat membantu..saya 1 keluarga akan ke seoul 16.3.2016 hingga 21.3.2016. Siapa yg pg tarikh sama boleh join sekali

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami akan fly 16/3/16 hingga 26/3/16 insya allah..weather mcmmana time ni?

      Padam
  10. salam...
    maaf tuan / puan saya tumpang share sikit di blog ini
    saya agency pelancongan di bandung nak menawarkan
    @ kreta untuk city tour bandung
    @ pakej hotel dan transpot untuk 3malam 4hari minimal 4orang dengan harga yang sangat berbaloi

    untuk yang minat atau nak tanya sila contact

    wahtsap +6287821719271
    facebook jaya tour bandoeng
    triptothebandung.blogspot.com

    BalasPadam
  11. salam ajimina... boleh saya tahu cmna nk naik subway dr Incheon airport nnt?? kena beli kad mcm touch n go dulu ke?? or any suggestion supaya saya smpai di Seoul National University ??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam..dr Incheon boleh pilih naik taxi (lbh kurg rm300) straight ke seoul national university ataupun naik train..train airport (AREX) xsama tiket dgn subway biasa di kota seoul..once smp je Incheon Airport cari 7-eleven utk beli T-money siap2 utk kegunaan subway di seoul nnt n lepas tu trus pegi ke kaunter tiket (AREX) utk perjalanan dr Incheon Airport ke Seoul Station..perjalanan lbh kurg 45min. Smp je Seoul Station dah bleh amik subway ke university..tq :)

      Padam
    2. ok tq ajimina... kalo t-money tu beli sekali je ke? xpayah topup ke nilai dlm tu?? takot nnt xckup kalo nk guna untuk ke mana2 lg...so beli t-money then topup lg nilai dlm t-money tu....gitu ke??

      Padam
    3. T-money sama mcm touch n go di msia..sy beli kad T-money 2500won + 25,000won (topup siap2) n dah boleh pakai utk kegunaan seminggu berada di Korea..transport spt subway n bas murah disana.

      Padam
  12. boleh encik hntr detail untuk ke nami island.. blog cik sgt2 membantu.. saya dah booking guesthouse sp deluxe seperti yg cik sarankan... saya pergi 24/jan hingga 29jan 2016..
    lain2 info klu dpt diserta juga amat dihargai...
    terima kasih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cara2 ke nami island ada di blog ni juga..cuba cik lihat di next page (day 5) selain itu ada juga sy tunjukkn cara utk ke everland, namdaemun market ( tempat wajib pegi) n gosame restaurant ( tmpt makan best di korea :)

      Padam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  14. boleh depatkan maklumat tempat2 menarik lain yg blh dilawati

    BalasPadam
  15. boleh depatkan maklumat tempat2 menarik lain yg blh dilawati

    BalasPadam
    Balasan
    1. Encik boleh lihat di next page..sy telah sediakan maklumat utk ke nami island, everland, namdaemun market n etc..tq :)

      Padam
  16. Nice info. Akan ke Korea November ni. Tak sabarnya bila baca experience blogger2 yang dah pernah ke sana.

    BalasPadam
  17. Assalamualaikum..percutian awk amat menarik..
    Boleh tak saya nak mintak emelkan saya full itenari dan kos perbelanjaan sepanjang di sana.. emel sy nurhafizah4343@gmail.com... tqvm ☺☺☺

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun tertarik dgn pengalaman sis ajima. Boleh emailkan uga pd saya full itenari sis. elmie17@gmail.com. Tq sis

      Padam
    2. Sy pun sgt tertarik dgn pengalaman ajima. Sy nk g korea hujung bln 2 ni. Nk taw bape bajet agak2 kena bawa. Kalu 2k ckup ke? Plez email kt sy tentang duit n perbelanjaan kt sana. lilo_stichy@yahoo.com

      Padam
    3. Sy pun sgt tertarik dgn pengalaman ajima. Sy nk g korea hujung bln 2 ni. Nk taw bape bajet agak2 kena bawa. Kalu 2k ckup ke? Plez email kt sy tentang duit n perbelanjaan kt sana. lilo_stichy@yahoo.com

      Padam
    4. As salam.. sya pn tertarik dgn pengalaman ajima.. in sha allah akn ke korea dlm thun nie.. boleh x emailkn sya iternary & kos perbelanjaan ky sna... zainorhidayu@gmail.com

      Padam
  18. Ajimina, guesthouse ni shared bathroom kan? Dia share dgn semua guest kat sini atau kumpulan kita sahaja? Tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Guesthouse sp deluxe ni ada beberapa blok bgunan..mcm sy pegi dulu cukup satu group dlm satu bgunan..xde share dgn guest lain..kebanyakan guest house di korea jenis kongsi bilik air.

      Padam
    2. tambahan:
      kalau group dlm 7-8 orang, kita akan dapat 1 floor sebab 1 floor ada 3 bilik.. so dpt privacy sikit.

      Padam
  19. Boleh x share kan full itenari & kos perbelanjaan sepanjang awak kat sana?
    Harap dapat membantu saya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Email saya mohamad.muizz.baharuddin@gmail.com

      Padam
  20. Kalau double room tu mksdny cmne eh..katil besar ke..sswai x kalau ade sorg toddler?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam..hye.katil tu muat2 utk 2 adults. Kalo pegi dgn toddler better amik family room which is ada 1 double bed n one single bed.selesa sikit :)

      Padam
  21. salam... Boleh x share kan full itenari & kos perbelanjaan sepanjang di sana? email ke yatieyatt83@gmail.com.. sy planning nak g tahun depan.. terima kasih

    BalasPadam
  22. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  23. Erm.. klu g sana rasanya berbaloi x amik pakej?ke sniri2 pon dh ok?heee..btw sy pon nk jgk la full itinerary & anggaran kos ke sana spnjg 5 hr tu..email kt sy nurzalikha11@gmail.com..thnks tau :)

    BalasPadam
  24. Erm.. klu g sana rasanya berbaloi x amik pakej?ke sniri2 pon dh ok?heee..btw sy pon nk jgk la full itinerary & anggaran kos ke sana spnjg 5 hr tu..email kt sy nurzalikha11@gmail.com..thnks tau :)

    BalasPadam
  25. Sis klu g sana rasanya berbaloi x amik pakej?ke sniri2 pon dh ok?heee..btw sy pon nk jgk la full itinerary & anggaran kos ke sana spnjg 5 hr tu..email kt sy nurzalikha11@gmail.com..thnks tau :)

    BalasPadam
  26. Sis, total spending dari a-z minimum brp ? And pergi ikut package or pergi sendiri mana lagi berbaloi ? Mohon penjelasan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam..hye. Kalo pegi sendiri lg jimat dr ambil agent..kita ada lebih masa n ruang utk bergerak ke mana2. Minimum duit tgn lbih kurg 2k cukup utk seminggu disana utk kegunaan transport, makan, tempat tinggal dan entrance fees..hope dpt membantu.tq :)

      Padam
  27. Assalamualaikum...wr...wb...
    Tuan/Puan Perkenalkan kami Bogalakon Tour Bandung sebuah Company yang memberikan perkhidmatan tour groud handing di beberapa tempat favorit lawatan.

    Insyallah,driver & tour guide kami santun,jujur dan mesra yang selalu akan bawa anda ke tempat kawasan favorit Bandung,Jakarta,Bogor.

    Bagi Tuan/puan yang hendak bercuti ke Bandung,Jakarta,Bogor city Tour dan memerlukan kereta/Hotel untuk transportasi semasa di Bandung,Jakarta dan Bogor,boleh hub kami:

    Call:+6285722 692 692
    WhatsApp:+6281220 375 375
    Email:bogalakontour@gmail

    Insyaallah dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik.
    Terima Kasih.

    BalasPadam
  28. Boleh tak email saya itenarary penuh & budget keseluruhan trip ini?
    wzuhaila@gmail.com

    BalasPadam
  29. Boleh tak email saya itenarary penuh & budget keseluruhan trip ini?
    wzuhaila@gmail.com

    BalasPadam
  30. Assalamualaikum.. Boleh kongsi dgn saya tak budget penuh dan itinerary trip nie.. Sbb cadang nak pergi bulan 12 tahun nie.. Tgah survey2 budget dan kalau boleh nak tau tempat2 yg wajib pergi.. Sy cadang nak backpackers je.. Myb dalam 3-4 org.. Mohon email ke saya.. Terima kasih banyak2.. Email : mohdzulakmal90@gmail.com

    BalasPadam
  31. Assalamualaikum, boleh emailkan itinerari ke Seoul? In Syaa Allah akan ke sana hujung bulan April ke awal Mei 2016. Saya rasa time tu tak berapa sejuk kan? email saya: nurfazilawati@gmail.com

    Terima kasih.

    BalasPadam
  32. Boleh sy tau harga tiket rm814 tu return per person ke? Tq ��

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam..hye.yes ticket price rm 814 per person tanpa byrn utk baggage dan makanan atas flight.

      Padam
  33. Hello salam. Ahjussi boleh tak inform agak2 berapa total cost? Kepingin nak pergi...

    BalasPadam
  34. Assalamualaikum wbt. Boleh sharekan full itinerary & overall budget untuk trip ni? Emel saya amalina_mh@yahoo.com. Tqvm in advance!

    BalasPadam
  35. Tringin nk g korea tp xde mber..huhu

    BalasPadam
  36. Ad spe plan nk g korea x dlm next year ke?nk follow..smpt ckit nk mnbung..��

    BalasPadam
  37. Ad spe plan nk g korea x dlm next year ke?nk follow..smpt ckit nk mnbung..��

    BalasPadam
  38. Tringin nk g korea tp xde mber..huhu

    BalasPadam
  39. Boleh share kan dekat sy jugak tak full badget , dan tempat2 yg wajib pegi dekat sana . Email puterinuramiera80@gmail.com tqsm

    BalasPadam
  40. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  41. Assalammualaikum..saya pun akan ke korea pada bulan April nanti. Saya buat keputusan untuk tinggal di Itaewon..kerana senang untuk makan..Apabila penat berjalan pada siang hari..balik Itaewon bole beli makanan sblum balik guesthouse..Saya akan solo traveller..Muree Restaurant tuh ada juga menu apa ye? Dan bole tak saya nak mintak tlog emailkan kepada saya lalaomel03@gmail.com iterary ke korea..Saya ingin buat rujukan sbb solo traveller kan..dah girl..huhu..post nie bnyak manfaat..terima kasih bnyak2..

    BalasPadam
  42. boleh email itnenary dan costing kat sana, nak pergi bln 3 ni. rosniza95@gmail.com

    BalasPadam
  43. kenapa blog encik tak ada ruang utk follow? huuu

    BalasPadam
  44. Tq for the info..saya akan ke sana middle mac ni..musim bunga..
    sebelum ni pergi bulan nov 2011.sejuk yg amat..

    BalasPadam
  45. salam pelancongan dr kami " melancong murah baloi"
    Kami menawarkan pekej pelancongan ke korea,perth,aceh,krabi dll dgn harga yg berbaloi dan diyakini.

    Anda berminat??
    Contact/Wassap : 017-5367426(Insyirah)
    FB : melancong murah baloi
    IG : melancong_murah_baloi

    terima kasih :)

    BalasPadam
  46. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  47. PAKEJ 4 HARI 3 MALAM MEDAN - DANAU TOBA


    "DAY 1

    TIBA BANDARA INTERNASIONAL KUALANAMU MEDAN ("WELCOME TO MEDAN")
    PERJALANAN KE LAKE TOBA
    MAKAN TENGAHAN (LUNCH)
    SINGGAH KEKEDAI PATEN (SHOPPING KACANG TUMBUK YANG BERNAMA TING-TING , TANG-TANG , TUNG - TUNG ,PING-PING , PONG-PONG
    TIBA DI PARAPAT (LAKE TOBA)
    CHECK IN HOTEL DANAU TOBA INTERNATIONAL COTTAGE
    MAKAN MALAM DINNER
    ISTIRAHAT
    TOUR PERTAMA BERAKHIR

    "DAY 2 "

    SARAPAN PAGI (BREAKFAST)
    MENAIKI FERRY MELAWAT KE PULAU SAMOSIR
    SINGGAH KE TOMOK MENGENAL SEJARAH SEJARAH TOMOK
    BALIK KEDANAU TOBA
    MAKAN TENGAH HARI
    TOUR KE BRASTAGI ( DALAM PERJALANAN)
    SINGGAH KE PUNCAK LAKE TOBA SIMARJARUNJUNG MAKAN PISANG GORENG SPECIAL SAMBIL MINUM COFFEE
    SINGGAH KE AIR TERJUN SIPISO PISO MELIHAT PEMANDANGAN SIPISO PISO WATERFALL
    CHECK IN HOTEL KAT BRASTAGI
    MAKAN MALAM ( DINNER )
    WISATA MALAM
    TOUR KEDUA BERAKHIR

    "DAY 3 "


    SARAPAN PAGI (BREAKFAST)
    SINGGAH KE BUKIT GUNDALING
    SINGAH KEPASAR BUAH BRASTAGI SAMBIL MENIKMATI JAGUNG REBUS DAN JAGUNG BAKAR DAN BERKENDARA MENAIKI KUDA
    MEMETIK STROWBERRY SENDIRI
    PERJALANAN KEMEDAN
    SINGGAH KEKEDAI BATIK
    CHECK IN HOTEL
    ISTIRAHAT BAGI YANG NAK ISTIRAHAT , BAGI YANG TAK BOLEH PERGI PIJAT TRADISIONAL MEMANJAKAN DIRI DAN RILEX
    MAKAN MALAM ( DINNER )
    KEMBALI KE HOTEL ( ISTIRAHAT )
    "DAY 4 "
    SARAPAN PAGI ( BREAKFAST )
    MELAWAT KE ISTANA MAIMOON
    SHOPPING MAL KOMPLEK
    SHOPPING BIKA AMBON
    KELILING KOTA MEDAN SAMBIL MENUNGGU MASA TRANSFER KE BANDARA AIRPORT KUALANAMU MEDAN



    "HARGA PAKEJ 4H3M / PAX
    RM 430 / PAX (MIN 5 ORANG )


    "PAKEJ INCLUDE
    TRANSPORT FULL AC
    HOTEL 3 STAR , 4 STAR
    BREAKFAST , LUNCH , DINNER
    AIR MINERAL
    DRIVER AND TOUR GUIDE
    FERRY KEPULAU SAMOSIR

    FOR INFORMATION :
    WHATSAPP : +6287867000255 (Saidina Umar)
    FACEBOOK : saidina umar , melancongmedan
    group facebokk : melancongmurahsodap(travellyholidays)
    EMAIL : medanhiphop@gmail.com
    blogspot : melancongmurahsodap.blogspot.com

    BalasPadam
  48. Hi saya pegi seoul 18/2/2016-24/2.. Tapi da book hotel kat namsan guest house 2. Guest house Mana lagi best ek? Tq

    BalasPadam
  49. http://YouthToEarn.com/?ref=125327

    BalasPadam
  50. hi.. bakal pergi ke seoul pada 24 hingga 29 Mac 2016. Kami dah book accomadation kat itaewon inn. just nak tanya jarak kt itaewon inn dengan sp@deluxe.. kalu lebih kurang boleh kami follow direction yang sama. 10q in advance. :)

    BalasPadam
  51. assalamualaikum... saya berminat dengan trip ke korea ( backpackers) ni...boleh saya tahu bajet keseluruhan tak?? sbb kawan saya kata bajet dia pergi ke sana hmpr 5k ( feb 2016). boleh email ke azlinan91@yahoo.com... saya ingat nak pi dec 2016 ni ... tak pun april 2017

    BalasPadam
  52. mohammadirfanbinadha@gmail.com
    Assalamualaikum.
    Saya nak pergi ke seoul pada bulan 2/4-9/4 2016.Boleh tak saya nak tahu brapa total perbelanjaan tiket untuk lawatan tempat2 pelancongan,ticket subway,makanan yang dulu bro spend ya.Terima Kasih.

    BalasPadam
  53. Saya rencana nak pi korea ujung tahun ni dg suami dan anak2 4 orang macam mana nak booking guesthouse

    BalasPadam
  54. salam
    boleh email itinenary (tempat wajib melawat) dan anggaran costing kat sana, nak pergi bln 2/4 ni. azlina.hr@gmail.com

    thanks

    BalasPadam
  55. Saya suka baca pengalaman dan info2 dlm blog ni. Sbgai pnduan utk saya juga andai ada rzeki kesana nnti... terima kasih :)

    BalasPadam
  56. Saya suka baca pengalaman dan info2 dlm blog ni. Sbgai pnduan utk saya juga andai ada rzeki kesana nnti... terima kasih :)

    BalasPadam
  57. as salam.. saya nak tanya, T-Money tu 2500won + 25000won lagi utk seorang ye? kalau kanak2 umur 4tahun camane ye? Boleh email juga pada saya costing perjalanan dr satu tempat ke satu tempat sehari? ini email saya aliahairanis@gmail.com tqq

    BalasPadam
  58. Sy bercadang utk ke korea dengan anak2 dan suami..adakah fasiliti guest house yg encik tinggal tu sesuai utk bwk anak2?Tolong emailkan detail direction encik..ni email sy- noorazila@ltat.org.my

    BalasPadam
  59. Sy bercadang utk ke korea dengan anak2 dan suami..adakah fasiliti guest house yg encik tinggal tu sesuai utk bwk anak2?Tolong emailkan detail direction encik..ni email sy- noorazila@ltat.org.my

    BalasPadam
  60. assalamulalaikum...
    saya nak tanya SP DELUXE @ ITAEWON GUESTHOUSE tu
    bilik air share dengan orang lain ka...kalau ambil family room still share bilik ari tu ka?

    BalasPadam
  61. 10,000(KRW) Bilik MURAH, SERONOK, BERSIH dan BERPATUTAN!! Guesthouse berkonsepkan santai,Kami menyediakan Bilik-bilik peribadi beserta bilik air,atau bilik-bilik dom yang murah di Seoul, Korea.

    Layari Website kami
    Website: http://www.kimcheeguesthouse.com
    Guesthouses & Hostel yang murah dan pasti menyeronokkan untuk para pelancongan di Seoul Korea.Kimchee guesthouses menawarkan penginapan yang murah dan sangat berpatutan untuk anda.

    Kimchee Guesthouses di Seoul adalah sebuah tempat yang unik untuk para pelancong merasai pengalaman yang hebat bersama kami di Kimchee Guesthouse.Keselamatan dan keselesaan anda adalah keutamaan kami dan penginapan yang murah dengan fasiliti yang hebat.Kami menawarkan Wi-Fi percuma,Kawasan umum yang santai dimana anda boleh menoton TV & Komputer w/ Internet(PERCUMA) dan sudah tentu anda akan berjumpa dengan rakan yang hebat dan berfikiran terbuka dari seluruh negara.Ini akan menjadikan pengalaman anda akan lebih menarik lagi apabila tinggal bersama kami.
    Layari website kami untuk maklumat lanjut.
    Website: http://www.kimcheeguesthouse.com

    Tempat dan
    Cara untuk hubungi Kami:

    Kimchee Gangnam Guesthouse
    TEL: +82-2-518-6696 / Email : gangnam@kimcheekorea.com

    Kimchee Sinchon Guesthouse
    TEL: +82-2-322-8026 / Email : sinchon@kimcheekorea.com

    Kimchee Hongdae Guesthouse
    TEL: +82-2-6082-6059 / Email : hongdae@kimcheekorea.com

    Kimchee Dongdaemun Guesthouse
    TEL: +82-2-742-6696
    Email : dongdaemun@kimcheekorea.com

    Kimchee Myeongdong Guesthouse
    TEL: +82-2-2272-4407 / Email : myeongdong@kimcheekorea.com

    Kimchee Seoul Station Guesthouse
    TEL: +82-2-778-4407 / Email : seoulstation@kimcheekorea.com

    TEL: +82-733-4407 / Email : Kimchee Dongnimmun Guesthouse
    dongnimmun@kimcheekorea.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. berapa jauh perjalanan ke subway? boleh email details harga 3 malam. fainfaqis@gmail. com

      Padam
    2. berapa jauh perjalanan ke subway? boleh email details harga 3 malam. fainfaqis@gmail. com

      Padam
    3. berapa jauh perjalanan ke subway? boleh email details harga 3 malam. fainfaqis@gmail. com

      Padam
  62. As salam..bole emelkn kt sy itinerary dan anggaran kos ke faradiva6057@gmail.com. .ritu en duduk hotel mn..

    BalasPadam
  63. Assalamualaikum...sekiranya tak keberatan boleh email saya sha_hman84@hotmail.com cara nak ke nami island dari hotel ni..terima kasih..

    BalasPadam
  64. saya nk detail juga...bole?
    iezs_gurlz@yahoo.com
    TQ in advance

    BalasPadam
  65. saya nk detail juga...bole?
    iezs_gurlz@yahoo.com
    TQ in advance

    BalasPadam
  66. Jom...ada nak p after raya (august/sept)? Sy & wife nak join. blh pm sy 0173545015/0124347812. email fairuls@yahoo.co.uk. share2 jimat skit

    BalasPadam
  67. Salam sy plan nk ke kore nxt year..boleh tak emailkan sy nur.lailina-samsudin@umw.com.my itinerary dan bujet..harap dapt membantu..

    BalasPadam
  68. Salam sy plan nk ke kore nxt year..boleh tak emailkan sy nur.lailina-samsudin@umw.com.my itinerary dan bujet..harap dapt membantu..

    BalasPadam
  69. hai, nak tny. u pergi korea musim apa ya?

    BalasPadam
  70. Hye.. nak tahu kos penuh trip ni berapa ye?? Kalau 6k utk seorang cukup ke? Nak g beli belah. jalan² ..

    BalasPadam
  71. Boleh tahan mahal teksi nk g GH pun
    Akk that day naik bas...byk sgt jimat
    Masa tu sewa GH kt myeongdong so akk sarankan yg nk g area situ leh la panjat bas no 6015 amik je kat luar epot tambang lak bayar pd drebar.tambang mcm lupa rasa akk 15,000won kot lau x silap.
    Bus 6015 berhnti kt HOTEL PJ,SKYPARK 3 HOTEL.. so nk g GH akk mintk tlg ahjussi dlm kedai roti tunjuk jalan.hihihi.jimat yg penting dorang mmg baik ati suka menolong

    BalasPadam
  72. Bulan 3 2017 akk nk repeat lg.yg rasa nk sesama join leh email akk aznie1306@yahoo.com
    Nti akk bg tarikh penerbangan dan boleh laaa uolsss booking tarikh sama lau nk follow.3k lbh dr cukup nk nyopping skli flight, ote, pngangkutan dgn pnginapan.yg penting jimat....redah sendiri lg advnture..jom3

    BalasPadam
  73. sejuk, boleh cuba datang ke pyeongchang trout festival, di pyeongchang. Bermula pertengahan bulan disember hingga hujung january. Antara yg menarik ialah memancing ikan trout dibawah ais. Suhu persekitaran sekitar -15C

    BalasPadam
  74. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Elang Lombok Tour.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Lombok Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    ELANG LOMBOK TOUR
    Tour operator & Travel Agency

    Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Lombok island dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, ELANG LOMBOK TOUR menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

    Contact person :
    AFFANDI
    BBM 51fd8768 / IG : @pariwisatalombok
    Mobile : +62 8223 771 6583 ( WhatsApp )

    BalasPadam
  75. Assalam. Nak tanya kalau dari airport ke guesthouse tu naik bus anggaran harga berapa ye? And guesthouse tu anggaran harga untuk semalam (5orang) agaknya berapa ringgit?

    BalasPadam
  76. Hi sape sape yg nak ikut group sy g korea sila contact sy NurSyazwin- edagang.maya@gmail.com ... sy akan ke korea bawa small group pd hujung bulan march 2017,,, klu teingin bole contct yea...

    BalasPadam
  77. Salam..best sgt blog ni..bole nak request share full itenary?..jika sudi, bole emelkan ke aimeejamil@gmail.com ...tq =)

    BalasPadam
  78. Wow, the pictures are very good and I will purpose to visit the site before the year comes to an end. Thanks for sharing this article with us. I will be recommending it to my colleagues who offer Letter of Recommendation Writing Services to students and professionals. I hope you will keep us updated with new content on a regular basis.

    BalasPadam
  79. Order quality MDMA, xtc, ecstasy, cocaine, 3-cmc crystal, 5-IAI, crystal methaphentamine, ketamine hcl, jwh-018, MDPV, 2C-I, 2C-E, 2C-P, 2C-B, 5-MeO-DALT, 3, 4-CTMP Pellets, a-pvp, Methadone powder, oxycodone powder, MDIA, Rohypnol - Flunitrazepam and others.

    E-mail:( atenahjah1988@mail.ru ) or wickr ID: chana01

    BalasPadam